Serum susu untuk peremajaan kulit

Serum susu peremajaan wajah

Pencinta keju kotej buatan sendiri mungkin mempunyai banyak whey. Jika membuat produk tenusu yang ditapai bukanlah keahlian anda, maka produk sihat yang sangat bergaya ini boleh dibeli siap hari ini atau bahkan dibekukan dengan cepat daripada kefir yang baik. Kemudian cetuskan imaginasi kosmetik yang sengit dan mula meremajakan menggunakan resipi berikut sebagai titik permulaan.

Serum itu sendiri adalah simpanan kosmetik yang benar-benar nutrien semua jenis yang akan menegangkan, menyuburkan dan menyembuhkan semua jenis kulit. Sebagai tambahan kepada asid laktik, terdapat rangkaian keseluruhan unsur surih, vitamin kecantikan A dan C dan kumpulan vitamin B yang terkenal. Di samping itu, serum mengandungi kolin, yang mengawal aktiviti kelenjar sebum dan bertanggungjawab untuk kita. keturunan, iaitu sejenis niasin yang sedang mekar.

Selalunya, whey kekal selepas membuat keju kotej buatan sendiri. Jika anda bukan peminat hidangan kulinari yang kompleks, maka cuba dapatkan elixir ajaib ini dari kefir segar yang baik. Untuk melakukan ini, letakkan sebungkus kefir di dalam peti sejuk di kawasan beku cepat. Tunggu sehingga kefir mengeras sepenuhnya, letakkan di atas ayak yang dialas dengan beberapa lapisan kain kasa dan biarkan whey mengalir.

Pastikan anda menghidu produk siap dan merasainya dengan lembut. Serum harus menyegarkan dan menyenangkan berasid. Ia tidak sepatutnya reput dan mencubit lidahnya.

Jika serum adalah kejayaan, kemudian ke hadapan, kepada pencapaian kosmetik yang hebat, bersenjata dengan imaginasi dan cara dengan penapis UV, kerana tiada siapa yang melanggar perlindungan dari matahari dan juga dengan penjagaan asid.

Serum susu untuk peremajaan kulit

Serum ditambah kuning telur - dan kedutan pasti akan menjadi baik

  • 1 kuning telur (jika anda tidak suka kuning telur, gantikannya dengan gel aloe vera tanpa alkohol dalam komposisi),
  • 2-3 sudu teh whey susu segar
  • 1⁄2 sudu teh minyak pinggul mawar (bunga matahari semulajadi, soya, minyak evening primrose)
  • 1⁄2 sudu teh minyak argan (atau mana-mana minyak lain, termasuk mentega yang baik).

Gosokkan kuning telur dan minyak dengan kuat dan kacau dengan sedikit whey.

Sapukan pada kulit lembap (muka, leher, décolleté, tangan. . . ) Selama 20-30 minit. Keluarkan sisa dengan pad kapas yang direndam dalam serum, tunggu 5-10 minit lagi, dan basuh dengan air sejuk.

Peremajaan: selepas 2-3 hari dalam masa sebulan. Perlindungan UV adalah penting.

Gulung kupas susu kacang

Tepung kacang dan serum untuk peremajaan

Cairkan tepung kacang dengan whey sehingga ia menjadi pulpa.

Tepung kacang boleh digantikan atau dicampur dengan kacang ayam dan / atau oat. Apabila kulit anda memerlukan lebih banyak pembersihan, tambahkan sedikit tepung rai padanya.

Sapukan pada kulit lembap dalam beberapa langkah dan biarkan setiap lapisan kering sedikit.

Basahkan sedikit hujung jari anda dengan serum dan gulungkan pulpa kacang sepanjang garis urutan.

Lakukan ini 1-2 kali setiap 10-14 hari, bergantung pada keperluan kulit anda, dan jangan lupa tentang perlindungan UV di sini juga.

Peremajaan kecemasan untuk majlis-majlis khas

Telur dan serum untuk peremajaan

Campurkan satu sudu besar putih telur yang disebat dengan satu sudu teh whey dan pekatkan topeng dengan campuran tepung gandum dan oat untuk membentuk bubur yang tidak terlalu pekat.

Sapukan lapisan nipis pada kulit (muka, leher, lengan, bahu, décolleté. . . ), Biarkan ia kering, tetapi tidak berkerak, dan bilas dengan air sejuk.

Lembapkan kulit anda dengan gel ringan atau produk lain. Jangan gunakan produk yang terlalu berminyak dan berat supaya tidak kehilangan kesan tegang.

Topeng dianggap sangat sengit dan sesuai sebagai langkah sekali sahaja apabila ia datang untuk meremajakan dan menegangkan kulit dengan cepat. Adalah disyorkan bahawa anda melakukan ini tidak lebih kerap daripada setiap 10-14 hari.